Vi använder cookies för att salasparbank.se ska fungera på ett bra sätt. Cookies används bland annat för att spara dina inställningar, analysera hur du surfar och anpassa innehåll så att det passar för dig. De används också för att marknadsföra våra tjänster, och vissa cookies kommer från företag vi samarbetar med. När du godkänner cookies accepterar du att cookies sparas på din dator, mobil eller surfplatta. Om du väljer bort cookies kan du inte se allt innehåll.
Mer om cookiesVanliga frågor om skadeanmälan
-
Du hittar uppgiften på ditt försäkringsbesked eller i Internetbanken.
-
Du får en bekräftelse så snart din anmälan inkommer till oss.
-
För en komplett skadereglering kan vi behöva fler uppgifter om din hälsa från exempelvis vårdgivare eller Försäkringskassan. Du behöver då ge ditt samtycke till detta genom undertecknande av en blankett vi sänder till dig. Det kan sedan ta lite tid innan begärda uppgifter/handlingar inkommer. Swedbank Försäkring kan inte påverka den tid det tar, men vi försöker se till att du hela tiden hålls informerad.
-
Du kan läsa under respektive försäkring vad som ingår i försäkringen. Våra personförsäkringar.
-
Utbetalning görs via Swedbanks Utbetalningssystem, SUS. Om betalningsmottagaren har ett konto anslutet till detta system sätts beloppet in på detta konto. Konto hos annan bank kan anslutas till SUS. Kontrollera med banken/Telefonbanken om anslutet konto finns. Finns inte något anslutet konto betalas beloppet ut via en kontantavi.