Snart kommer en ny version av vår app

I slutet på april börjar vi uppdatera vår app. Den får en snyggare design, nya funktioner och det blir enklare att hitta det du söker.
Om du har inställningen automatisk uppdatering av appar på din mobiltelefon, behöver du inte göra någonting. Har du inte automatisk uppdatering, behöver du installera den nya versionen manuellt. Det gör du via App Store eller Google Play.

Under en övergångsperiod finns inte allt på plats i nya appen

Funktioner som fortfarande är under utveckling:

  • Spara och placera
  • Administration av ditt barns banktjänster (t ex aktivering av internetbanken ung och Swish)
  • Administration av Swish (t ex ändra beloppsbegränsningar)

Under en övergångsperiod finns dessa funktioner i en separat app: Swedbank Spara och placera/Sparbanken Spara och placera. Appen laddar du ner via App Store eller Google Play.

Vad är nytt

  • Ansöka om och få privatlån utbetalt direkt via appen.
  • Kommunicera direkt med oss på banken i appen.
  • Signera avtal och dokument i appen.
  • Nytt utseende och enklare navigering

Frågor och svar

Varför uppdaterar Swedbank och sparbankerna sin bank-app för privatpersoner?
Vi vill matcha våra kunders krav och förväntningar, nu lanserar vi en ny version med snyggare design, nya funktioner och det blir enklare att hitta det man söker.

När blir den nya appen tillgänglig för mig?
Vi gör en gradvis utrullning i slutet på april 2017. Alla våra kunder som har en automatisk uppdatering kommer att få den nya appen senast i början på maj 2017. Har du inte automatisk uppdatering har du en månad på dig att uppdatera, innan den gamla appen slutar att fungera.

Hur lång tid har jag på mig att uppdatera appen?
Den 5 juni 2017 slutade den gamla appen att fungera.

Vad är det för skillnad mot den gamla appen, är det några nya funktioner?

  • Ansöka om och få privatlån utbetalt direkt
  • Kommunicera direkt med oss på banken
  • Signera avtal och dokument
  • Nytt utseende och enklare navigering

Hur gör jag för att uppdatera appen?
Om du har inställningen automatisk uppdatering av appar på din mobiltelefon, kommer appen att uppdateras automatiskt. Har du inte automatisk uppdatering, behöver du installera den nya versionen manuellt. Det gör du via App Store eller Google Play. För att se om du har automatisk uppdatering på din iPhone, gå in under Inställningar, iTunes Store och App Store. För att se om du har automatisk uppdatering på din Android, gå in i appen Google Play Butik, Inställningar, Uppdatera appar automatiskt.

Finns alla funktioner i den nya appen?
Under en period kommer alla funktioner inte vara på plats i den nya appen. Funktioner som fortfarande är under utveckling:

Spara och placera

Administration av ditt barns banktjänster (tex aktivering av internetbanken ung och Swish)
Administration av Swish (tex ändra beloppsbegräsningar)
Under en övergångsperiod finns dessa funktioner i en separat app: Swedbank Spara och Placera som du laddar ned via App Store eller Google Play.

Hur laddar jag ned den tillfälliga Swedbank Spara och placera-appen alt Sparbanken Spara och placera-appen?
Via App Store eller Google Play.

Hur länge kommer man behöva ha två appar?
Vi utvecklar så fort vi kan, och före årsskiftet planeras de sista funktionerna vara på plats. Då försvinner den tillfälliga appen Spara och placera.

Varför släpper man en app som inte är helt klar?
De vanligaste och mest använda funktionerna är på plats. Vår app kommer ständigt att utvecklas för att möta våra kunders krav och förväntningar.

Vilka versioner stödjer den nya appen?
För att kunna använda vår app behöver man ha någon av följande:
Operativsystem iOS 9, eller senare.
Operativsystem Android 4.4 eller senare.

Hur blir det med iPad?
Den nya appen kan du använda både i din mobil och i din surfplatta.

Kommer apparna för företag och ung också att uppdateras?
Just nu uppdaterar vi bara för privatpersoner, men vi planerar att uppdatera de andra apparna framöver.