Från och med 10 januari 2022 genomför vi en förändring i vår kontantservice. Det innebär att vi kommer tillhandahålla kontanter dessa dagar:
- Måndagar 10-15
- Torsdagar 10-18
Förändringen gäller på alla våra kontor.
Max 15 000 kronor per uttag/insättning
Från och med 29 november 2021 kommer vi att begränsa uttag/insättningar till max 15 000 kronor per kund inom en sju-dagarsperiod.
Vi rekommenderar att du använder dig av nedan tjänster:
Bankkort
Vi har bankkort från Mastercard och Maestro. När du använder ett bankkort så dras pengarna från ditt konto.
Swish
Med Swish kan du snabbt och säkert skicka och ta emot pengar via ditt mobilnummer, som är anslutet till ditt bankkonto. Pengarna skickas direkt även om mottagaren har en annan bank.
Överföring via appen eller internetbanken
Internetbanken och appen är tjänster du kan använda för att utföra bankärenden via internet.
Uttagsautomat
Det finns närmare 10 uttagsautomater i Sala och Heby kommuner som kan användas för uttag.
Överföringar genom Kundcenter via telefon
Du når Kundcenter via telefon på 0224-850 00.
Frågor & svar
Varför gör ni den här förändringen?
Efterfrågan på manuell kontantservice har under en lång tid minskat och i dagsläget är det endast några få procent av våra kunder som nyttjar den servicen. Då manuell kontantservice är väldigt resurskrävande väljer vi att koncentrera det till två dagar per vecka.
Kommer ni ta bort kontanterna helt?
Vi har idag inga planer på att avskaffa manuell kontanthantering på våra kontor, men vi gör löpande bedömning av våra tjänster och om efterfrågan blir för låg, kan nya beslut komma att fattas.
Tänker ni lägga ner kontoret efter det här?
Kontantservicen är en mycket liten del av våra kontors verksamhet. Det finns inga planer på att lägga ner något av våra tre kontor i Sala och Heby kommuner.
Vad gör jag om min pension/insättning kommer på en fredag eller om jag behöver kontanter idag?
Det finns närmare 10 uttagsautomater i Sala och Heby kommuner som kan användas för uttag.